måndag 13 september 2010

Klimakteriet eller???

Alltså jag börjar seriöst fundera på om det är nått fel på mig. Jag har alltid vart väldigt varm av mig - ja jag transpirerar en del, svettas alltså. Men det har alltid varit, ja med måtta liksom. Men inte nu. Helt plötsligt är det SVETTNINGAR vi pratar om. Jag går ur bilen och sen är det kört. Jag är sjöblöt. Iag efter jag sammsugit utställningshallen, och cafédelen så vart jag - VÄLDIGT - varm. Jag har som alltid min lilla svetthandduk nedstucken i byxfickan och ja, den vart ju fuktig till slut. Nu pratar vi dropp från näsan, inga vanliga "lite-svett-på-överläppen" utan stora droppar från näsan & flod från tinningen.

Alltså jag blir så trött. Varför? Jag äter samma tabletter som jag gjort de senaste 8 åren, alltså inga nya. Inget annat är olikt sig. Tanken på klimakteriet kommer ju liksom smygande och undrande. Är det verkligen så? Kan man komma i det när man är 41 år?? Nån som vet.... VÄLSIGT tacksam för svar här hörrni!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. Visst kan det vara så att du har hamnat där.. Min mamma var knappt 40 då hon kom in i klimakteriet, än har jag inte fått det men det sägs att det går i arv om man får det tidigt. Men det får vi väl hoppas på att det inte är i ditt fall.. Fya vad jobbigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Prata med din gynekolog, det hade jag gjort!

    kram

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas verkligen inte det är så. Men jag ska nog kolla upp det om det fortsätter. Ska ge det några dar till sen får jag nog se.

    kramen på er!!

    SvaraRadera