söndag 5 september 2010

Ikea, ikea, ikea...

...jag säger bara IKEA.... och sen tog den debatten slut. Eller så blir det ett inlägg som tar hela förmiddagen att läsa. Jag gör det enkelt för mig. Vi monterade ju ett badrumsskåp igår som vi köpte i förrgår. På bilden utanpå paketet så är det inget underrede med, ok. Glömde kolla upp det och sen körde vi ju hem. Så igår när jag monterade det så var det ett underrede med i beskrivningen men inte i paketet....??? Logiskt?? Ja, jag vet inte men ett underrede behövde vi så idag var det ju bara att hänga på låset när de öppna och jodå, visst fanns det ett underrede. Det låg bredvid skåpet på samma hylla fast i fack 3....jaja...

Hemma så vart det ju fastsatt i ett nafs....nästan...för skruvarna hamnade i bottenplattan istället för att - mer logiskt sett tycker jag själv - ha hamnat på sidplattorna. Jaja, det funka ju men vi funderade allvarligt på om Ikea hade tänkt fel där. Nu är det dock på plast i badrummet. Då upptäckte vi att om man öppnar båda luckorna samtidigt så tippar hela skåpet fram...hm....

Alltså det här är så typiskt för oss - jag och min man - vi fick ju då binda fast skäpet i röret som leder från handfatet och ner i golvet. På två ställen.... Varför? jo, för att det gick inte att ställa skåpet intill väggen p.g.a rör som går längs väggen nertill. Desstuom är det kakel ner till golvet och skulle vi borra i kakel? Skulle Reinfeldt ta ett vanligt jobb? Nä just det, skulle inte tro det.

Men nu är det på plats och det blev jättebra och jag är så nöjd!! Nu är det bara att stuva upp lite överblivna saker på vinden...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar