fredag 17 september 2010

Påkörd, inte kul...

Jaa nä, men dagen kunde väl ha börjat roligare. Imorse innan jag skulle till jobbet så åkte jag & mannen inom Konsum för att handla dricka & plåster. När vi svänger in på deras parkering så är det nån som ställt sig väldigt långt ut i vägen vilket medför att jag sa till mannen: "Jag tror inte du kommer förbi" varvid han svarar: "Jodå"

Det gjorde han. Sen kryper han fram 5 m kanske och då börjar en dam helt plötsligt backa rakt ut. Men hallo????? Mannen tutar. Flera gånger, jag hänger mig på tutan men damen bara fortsätter backa rakt ut och på oss. Jag skriker och mannen säger några väl valda ord. Jag säger att " Jag går in på konsum annars säger jag bara något väldigt otrevligt!" "Gör du det!" svarar mannen. Jag kliver ur bilen och går förbi damen som nu kört in på p.platsen igen och klivit ur sin bil. Baksom mig hör jag henne säga "Oj, hände det nått?" JA TYP!!!!! sa jag och stega tillbaks "DU FÅR VÄL FÖR FAN SE DIG OM I BAKSPEGLARNA INNAN DU BACKAR!" Sen tog jag ett andetag och gick in på Konsum. I kassan stod min favoexpedit. Jag gick förbi henne hummande mitt mantra " Andas lugnt & fint. Hmmmmmmm...lugnt & fint"
"Gomorron" hälsar Krisitn. Jag tog det jag skulle ha och gick till kassan där Kristin fick reda på vad som just skett. "Ojdå, ja du förstår jag dig" Tack!!

Väl ute så satt mannen och pratade med damen i vår bil. Jag satte mig i förnstret och väntaade ut de. Var liksom ingen idé att gå dit. TIll sist ropade mannen på mig och vi åkte till jobbet. Tack å lov så var allt sig likt där och det är så skönt!!!

Ja my god! vilken dag. Jag går och lägger mig nu. Ska jobba imorgon. Då ska fröken J & hennes kompis vara med mig. Får väl se hur länge de rokar det. Men det ska bli trevligt med lite sällskap.

Kan ju tillägga att det slutade med att damen tog på sig allt. Hon hade vart lite stressad (nähä???) och det var därför hon inte haft uppsikt bakåt. Manne ringde senare och pratade med vårt försäk.bolag och pratade även med damens man och de var överens. Så i nästa vecka ska bilen in på lackering och bucklan som blev ska de slå ut. Vi blir utan bil en vecka. Får ju lånebil men ja. Det kunde dock varit mycket värre så man får ju ändå vara tacksam.....tror jag.

Kramen & go´natt

1 kommentar:

  1. Vilken otur.. Det var ju ändå bra att hon tog på sig allt, det skulle ju bara fattas annat. Hoppas nu att du har en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera