lördag 11 september 2010

Systrar emellan...

Igår åkte jag hem till min syster efter jobbet och där sov jag över sen. Vi hade jättetrevligt och hennes döttrar var där med (och C´s pojkvän M). Det är så skönt med syrran för med henne kan jag yppa det som trycler mig vad gäller mina barn. Hon har ju två egna och när det kommer till uppfostran, sjuka barn, vad som är rätt/fel...så är det alltid henne jag vänder mig till i första hand. Har alltid varit så sen Fröken J föddes och det kommer nog alltid att vara så. Hon är så klok. Kan se saker från ett annat perspektiv - något som jag också försöker göra men inte alltid lyckas med. Hon jobbar dessutom inom skolan, administativt visserligen men hon vet så mycket om detta med skolan så är det nått så vet hon det. Nu för tiden så blir våra systerdagar ihop inte så många eller lika ofta, men hon finns alltid där det vet jag och det är så tryggt.

Så vi låg där i hennes underbara dubbelsäng. Hon har en sån där stegsäng som man kan "fälla upp/ner" med en kontroll - ja det heter säkert nått tjusigt men jag vet inte vad. Men de sängarna är SÅ BEKVÄMA. Jag måste verkligen ha en sån. Jag som halvsitter upp och sover varje natt med benen i högläge på min ergonomiska kudde under benen fann denna sängen helt underbar. Iallafall så låg vi där och pratade om allt möjligt och det är så himla, himla......bra & trevligt helt enkelt.

Vi måste verkligen få till dessa systerdagar fler gånger sis. Det är lika roligt varje gång det blir av.

Love U så much, always!!!

Kramen

2 kommentarer:

  1. åwhå Nu blev jag rörd!! och stolt över att vara just din syster..... Vi hade verkligen supermysigt och detta måste vi göra om... sängen väntar på dig!!! Du är MITT stora stöd och jag hade fan inte klarat mig utan dig ska du veta, du har gjort mina dagar "lättare" att överleva den senaste tiden. Det har inte varit lätt men så vet jag att du finns och det känns så ........ bra helt enkelt.
    ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med systrar. Har en lillasyster som står mig mkt nära och hon är GULD värd!

    kram

    SvaraRadera