onsdag 1 september 2010

Fortfarande sjuk...

sov nästan hela dagen igår - vilket känns i ryggen idag. Är verkligen inte van vid att ligga så mycket och när jag gör det så blir min rygg inte glad direkt.

Idag känndes det bättre på morgonen. Så jag gick upp glad i hågen och hjälpte mannen väcka barnen, göra frukost och se till så de kom iväg ordentligt. Sen ville mannen ha lite hjälp med att ringa in statister så då bestämde jag mig för att ta en dusch och ja, sen var jag helt slut. Svettades som en gris, trött, slemhosta...U name it!

Mannen insåg efter ett tag att vi kanske inte behöver ringa just idag - piuh!! Jag måste vila lite känner jag. Ringde även min chef och han vart förvånad över att open inte blev av "jag som tänkte på dig hela dan igår"...tack! Men han sa också det att det var bra att de inte gjorde den om jag är förkyld. Hans ex svärmor har gjort en sån här operation så han vet vad han pratar om. Vilket är oerhört skönt för jag behöver inte förklara så mycket. Och det här med att få ledigt snabbt - inga problem. Jag avslutade med att säga "ja vi ses på måndag då" då sa han: "Det hoppas jag inte för då är du opad om du inte kommer." Blev varm om hjärtat. Tycker jag var fint sagt.

Så nu är jag hemma resten av veckan och sen är det hårdjobb som gäller. Måste jobba alla söndagar jag kan nu på jobbet för att få lite dagar att ta ledigt för inför 4 oktober. Men det ska inte vara några problem sa chefen det heller. Just nu - älskar jag mitt jobb!! och min chef!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar