söndag 19 september 2010

Söndagkväll...

Ännu en söndag till ända och idag har jag gjort min medborgerliga plikt och varit en god svensk. Jag har röstat. Och med de orden lämnar jag valet som pågår runt om i vårt land. Det sägs så mkt om detta i de flesta bloggar så jag tänker inte yppa mer om det. Politik är SÅ TRÅKIGT. Viktigt ja ok, men jag tycker ändå det är tråkigt. Det blir ändå inte som jag vill.

Annars har dagen inneburit lugn och ro. Efter jag varit och röstat så åkte mannen iväg. Efter att ha utnyttjat sin rösträtt så åkte han -som han brukar göra på söndagar- in till min mamma och städade för henne. Han kom hem vid 3 då jag höll på att göra kycklingpaj med chevréost & spenat. Jättegod blev den. Barnen fick tacos från igår och alla vart nöjda. Fröken J´s kompis var kvar till kl. 5 då hon blev hämtad.

En trevlig helg är till ända och imorgon är det back till pulvret. Ser väl inte direkt fram emot det men så är det. Det är bara att gilla läget. Imorgon ska jag jobba på mitt jobb och med mannen. Han har fått ett reklamuppdrag och behöver ta fram förslag till några karaktärer. Alltid roligt.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig för jag är SÅ TRÖTT!!! Somnade lite på eftermiddagen men som tur var så vaknade jag till efter bara tio minuter. Hade ju varti snyggt om Fröken J´s kompis sa att jag låg å sov mitt på dagen...jaja...hade å andra sidan inte varit hela världen.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar