lördag 4 september 2010

Utmaningen...

Fick idag en utmaning av en annan kompisbloggare Lena. Detta har jag aldrig gjort förr - då jag är rätt ny som bloggare, men det lät så himla kul så jag gjorde ett försök.

Man gör så här:
-gå in i mappen där dina bilder ligger
-så sedan till den sjätte mappen
-välj sedan den sjätte bilder i den aktuella mappen
- släng upp bilden på bloggen och skriv något om den
-utmana sex personer och länka till de (jag vet inte hur man länkar men jag skriver deras namn, de vet vilka de är...)

Min bild är egentligen flera foton på en sida. Ett collage, eller en scrappad sida som vi scrappare säger. En layout helt enkelt. Det är över min farbror Åke som gick bort en dag i maj i år. Hans dödsfall fick mig att inse att ännu en gång hade jag missat ett tillfälle att få veta saker om min pappa. Sakre som jag alltdi undrat och ville haft svar på. Med Åkes död försvann alla i den släkten. Åke var även min pappas tvillingbror, de var väldigt olika men ändå tvillingar. Jag är väldigt nöjd med min layout.

De jag utmanar är:
Lena
Katarina
Nettan
Marina
Sanna
Marie

Kul grej, så prova gärna...!

Kramen

4 kommentarer:

  1. Det förstår jag att du är nöjd med layouten, den är verkligen jättefin. Avundas de som kan scrappa så fint som du kan. Kram

    SvaraRadera
  2. Är det jag som är Katarina eller ngn annan? Svårt att veta eftersom det inte finns länkar till namnen ;)

    Fick du rätt på "följa" funktionen?

    kram

    SvaraRadera
  3. Tror jag det att du är peppad, du är ju så nära nu. Det Kommer bli jätteskönt för dig när allt är över. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för utmaningen, men jag har ju inga bilder knappt i min blogg än. :))
    Återkommer när jag vågar outa mig lite mer.

    SvaraRadera