tisdag 21 september 2010

Tisdag = PRO invaderar

Ja för det är lite så där jag jobbar. Varje tisdag är den samma. På mitt jobb finns en intresseförening som består av BARA personer på 65+. Inget ont i 65+-are. Men dessa 65+-are består av mestandels av personer som gärna basunerar ut vad de vill ha, vad vi ska köpa, vad vi ska göra, hur vi ska göra det och när vi ska göra det, MEN betala? Se det vill de inte göra. "Nä vi har inga pengar. Vi är bara samarbetspartners" Öh va?? Jamen snälla nån...

Det började imorse när jag kom då hade de möte igen (har aldrig varit så många möten som i denna septembermånad). Efter mötet så blev jag och två andra tjejer inkallade och så börja det. En lista skulle sammanställas på saker de behöver som vi ska handla och betala för, för ett jippo som de håller i. Det finns liksom ingen reson i det hela tycker jag. Sen sitter de runt om i hela byggnaden i alla rum - och då menar jag ALLA rum - och tjattrar om sina saker. Slamrar och håller på. Alltså efter en hel förmiddag med de i ens närhet är hela dagen liksom förstörd. Man blir grinig, irriterad, får huvudvärk och sen står man som ett frågetecken och undrar vad som egentligen hände. Hm....

Jaja, imorgon blir det förhoppningsvis bättre och lugnare. Jag hoppas också att mitt pulver kommer imorgon. Jag är helt slut på det nu och beställde i söndagskväll. Får väl leva på bars & varma koppen tills de kommer. Känns så himla trist att ha behövt beställa mer men vad gör man. Kan ju liksom inte börja äta nu på heltid då lär det ju skita sig typ... Hittentills har jag gått ner 9 kg. Inte alls lika mycket som förra gången jag pulvra (då 12v) men det duger. Dr Jan var nöjd och då är jag nöjd.

Nu har jag stämt träff med min korsordstidning i sängen.

Kramen & go´natt

1 kommentar:

  1. Nu undrar jag ju förstås vad du jobbar med eftersom de kan invadera din arbetsplats och ställa sådana krav....

    kram

    SvaraRadera