fredag 24 september 2010

Problem på jobbet...

På jobbet idag var det som vanligt lugnt. Det är en sak som jag funderat på ett tag och som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med. När jag började jobba på mitt jobb i mars (tror jag det var) så var det en arbetskamrat som jag tyckte luktade sprit. Jag nämnde det för min man och han sa att det nog bara var en engångs grej och att jag skulle avvakta. Vilket jag har gjort. Jag menar det är ju inget man tar upp med chefen efter bara en vecka på nya jobbet. Kollegan ifråga har ju dessutom varit där längre än jag (två månader bara men ändå). Jag har sen dess inte sagt något för ingen annan har sagt något och hon har skött det hela snyggt. Aldrig varit full på jobbet, inte hotfull eller otrevlig snarare tvärtom. Men alltid dessa läkerol & tuggummin. Jag tuggar också jämt gummi men inte för att dölja nån spritlukt.

Saken är nu bara den att efter semestern när jag kom tillbaks så har det blivit värre. Från att ha varit pigg, alert & kvick i huvudet så är det nu totalt tvärtom. Hon är seg, darrig, långsam, hon glömmer saker, går sakta och vinglar liksom och så denna lukt. Unken spritdoft. Ibland när man pratar med henne så tittar hon på en med en tom blick. Den är läskig. Jag har tänkt på sistone att jag skulle prata med chefen men har liksom dragit mig för det. Så idag vid 2 fikat när jag, chefen & J sitter å fikar så undrar J om jag märkt något konstigt med A. Jag svarar lite försiktigt att jo det har jag. Då säger hon att A har pratat med henne och A trivs inte längre på vårt jobb. Det var nyheter för mig och jag säger det. Men säger jag också "jag har märkt annat också"

Och då tar jag upp detta. Det visar sig att J inte visste om det (sa hon) och att chefen däremot visste om det. J sa till chefen att "ja H sa det ju till dig". Hur kan J då säga att hon inget visste??? jaja skit samma. Hon skyllde på att hon och chefen har dåligt luktsinne för de röker och ja det stämmer nog. Men jag sa det att A stinker sprit - för det gör hon. Och häromdagen när jag satt i receptionen och hon kom ner när det var folk där så hade en av kunderna ryggat tillbaks. Väldigt diskret men jag såg det och jag tycker inte det är ok och det sa jag. Jag menar vi har så få besökare och de vi har om de möts av spritdoft i receptionen - vad ger det för signaler?? Chefen sa att H & jag har ju bra oförstört luktsinne och att han nu fick det H sa bekräftat av mig.

Nä det var tufft att prata om det men jag är tacksam för att det kom fram ochjag fick säga det. Vilket jag sa till chefen. Det är ju han som måste agera. Hon kanske behöver hjälp. Hennes man är alkoholist det vet chefen sa han och ja....hennes hemförhållanden är kanske inte de bästa. Jag skiter i vilket faktiskt men hon behöver hjälp och jag hoppas att vhefen fixar detta pronto. På onsdag är det stort jubileumsjippo på mitt jobb och vi väntar in massa folk. Kul att ha en som stinker sprit då och som går omkring som en osalig ande. Hoppas det reder ut sig...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar