lördag 4 september 2010

Mycket att göra...

Igår åkte jag och mannen till IKEA och handlade lite möbler till hans kontor (som bara växer o växer...snart får vi flytta eller så får han skaffa en lokal nånstans...). Det slutade med att vi köte en bokhylla till, till honom och en till Herr A. Sen köpte vi en DVDhylla till Fröken J och den liten hylla till under handfatet på toaletten. Vi köpte allt igår och när vi kom hem så monterade jag två bokhyllor. Flyttade in den ena till Herr A´s rum och DVDhyllan flyttade jag in till Fröken J´s rum. Varje gång jag får montera något så gläds jag åt det faktum att jag får spika lite, dra lite skruv, tänka, fundera ut, montera... Det är så himla roligt och det är något jag är väldigt duktig på dessutom. Efter ett tag säger dock ryggen att nu är det nog och ja, då är det liksom bara att sluta. Fast det gjorde inget för det var ändå kvällen då.

Idag skulle vi ta resten.

Planen var att flytta ut mannens garderob till min Klk och sen ställa in en bokhylla i hans rum. Så jag tömde min Klk på lösa prylar, byråer m.m och mannen tömde garderoben på allt. Sen började äventyret med att flytta fanskapet...förlåt garderoben. Vi drog, puttade, sköt på, lyfte, baxade och sen när vi var ute i vardagsrummet så slog det mig. "undra om den kommer igenom Klk´s dörr???" Hm....Jag som ALLTID har kolla på dessa saker hade glömt att kolla detta. Så det vart ju att ta fram tumstocken och mäta.Och nej, det skulle inte gå om vi inte först lyfte av dörren och sen kanske ev. att den skulle gå igenom......... Ingen direkt lockande tanke.....

Plan B....hade vi ingen så det vart bara att sätta sig ner och tänka. Och jodå, är det nått jag är bra på så är det just detta med att lösa problem som detta. Vi drog helt enkelt in den i Herr A´s rum. Sagt o gjort. Herr A har numer två G i sitt rum och det ser helt ok ut. Hans nya bokhylla blev också fin. Han är ju numer skolpojke på riktigt - han har börjat ettan nu och då ska man ju ha en stor pojkes bokhylla...ja, just det!!

Själv är jag så slut i ryggen nu så jag mår illa. Skav i halsen har jag också, så nu ska jag gå och knyta mig.

Kramen

2 kommentarer:

  1. Tror jag det att du är helt slut nu, så som ni slet. EFIT är jättekul, för att vara med så är det bara att anmäla dig inne på EFIT:s sida, du hittar länken hos mig :) Kram

    SvaraRadera