måndag 13 september 2010

Söndagen som var...

...igår då, måste jag bara berätta om lite. Jag hade tagit på mig att jobba då (måste jobba in några dagar för att täcka upp lite sjukfrånvaro & ev. lediga dagar framöver...) och det skulle nog bli en del att göra då det var en inbokad grupp på 12-15 personer varav 4 skulle vara amerikaner på jakt efter sina ättlingar. Ja, nu råkar det ju vara så att jag jobbar på ett ställe med anor långt tillbaks i tiden. Då var det ett stort ställe där man gjorde bruksföremål bl.a och där en speciell sorts yrkeskategori jobbade framför andra.

Så jag kom dit redan vid 9 och förberedde mig ordentligt genom att kolla alla toaletter ( för folk vet inte alltid hur man spolar - belive it or not...-, tog ner kaffetermosar, tog fram bullar ur frysen och ja, såg till att det fanns kaffekoppar & fat. Hade t.o.m tagit med mig färsk (?) mjölk hemifrån in case att det inte fanns nån kvar.

Vid 11 kom de första in. De berättade lite om de som skulle komma, dukade upp med hembakta kakor & bullkar som de tagit med och så pratade vi om allt möjligt. Det visade sig t.ex att - och nu måste jag nog ta det från början. Inne på mitt jobb finns en lägenhet från 30.talet uppbyggd och på ena väggen så är det tapetserat med en fototapet av en familj i början av 1900-talet. En mamma, pappa, dotter & 1 barnbarn Gösta. Nu visade det sig att ättlingar till denna Gösta skulle komma idag och hälsa på. SÅ HIMLA COOLT!!!! eller vad. JAg menar det här med historia är så intressant tycker jag och nu vart det ju än värre liksom.

Nåja, de kom - 16 st allt som allt- fikade och pratade. Det var så jätteroligt. Dessutom kom vår vanliga stamkund - som ska ha te. (När han slår på stort så tar han en bulle....) Och sen kom de även tre andra par in.

Det var en bra dag. En rolig dag och jag hoppas att de vart nöjda med sitt besök hos mig/oss. JAg fick dessuotm prata engelska igen som jag älskar att göra. Jättekul. Vid 3 stängde jag och de vart kvar på andra våningen. När jag kom hem så var jag helt slut. Varm, trött men lycklig.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar