måndag 16 augusti 2010

Bärplock...

Idag efter jobbet så åkte vi och hämtade barnen och åkte sen vidare upp till surtesjön där jag fått tips på att det finns "...massa björnbär..." Vi letade där han som sagt tipset sa att det fanns men vi hitta inga. Kanske leta vi på fel ställe eller så är det så att man inte ska lita på vad en mytoman säger....??? Vad tror ni???

Nåja, vi parkera på ett annat ställe och gick runt och titta då min man mycket stolt förkunnade att "...här finns..." Å han ner och plockade. Stod på randen till ett stup och kom tillbaks med några i botten av burken. Väldigt stolt & mallig visade han mig de. Fina, förvisso men de var mörkröda och då är de ju inte riktigt klara. Ok, fanns bara en sak att göra. Visa hur de ska se ut. Men innan jag gjorde det så gick vi till ett annat ställe till och där fanns det en hel del faktiskt. Omogna men om två dar så. Då ska vi dit igen. Sen åkte vi till ett det ställe jag var på igår. Där visade jag honom skillanden på röda och svarta björnbär. "Aha, ja det är ju en himla skillnad" Typ!...

Efter det vart mannen heltänd på idé med att plocka björnbär och jag vet varför. För björnbär är roligt att plocka för det fyller snabbt i en bunke, de är ju rätt stora till skillnad från blåbär. Så på torsdag blir det till att packa picnic korgen och ge sig ut i skogen igen. Längtar redan. Ska bara överleva onsdagen först...

Kramen

3 kommentarer:

  1. Hej. Hittade hit via Katarinas (Soulsisters) blogg. Jag gjorde en GBP i Tyskland den 2 juni i år. När tror du att du skall göra din? Har du funderat på att åka utomlands? Det är ingen väntetid där. Du kan läsa mer om det på min blogg. LYCKA TILL!!

    SvaraRadera
  2. Läste lite till och ser att du snart skall opereras. Glöm vad jag skrev :)

    SvaraRadera
  3. Helt ok Lena. Jag följer din blogg också. Kul för jag hittade Katarinas först och sen tipsa hon mig om din. Jag räknar ju nu då ner till min. Inte långt kvar alls nu. Ser verkligen fram emot den. Kramen i

    SvaraRadera