söndag 15 augusti 2010

Blåbärsplockning, en gång till...

Jaha jag som trodde att jag plockat de där blå bären för sista gången men icke sa nicke för igår bar det ut igen efter ett tips från en kompis.

"Åk dit och ca. 100 m innan stockarna så går du in i skogen. där har inte jag plockat..."

Dit åkte vi och där fanns ju massa bär och stora var de också. Vad som dessutom var toppen var att någon hade viserligen varit och plockat där med bärplockare innan men det gjorde inget för det var inte så mycket blad på riset men dessto mer bär.

Denna gången hade vi med oss var sin dricka och fika ut i skogen och sen plockade vi så det stod härliga till. På en timma fick vi ihop 2 liter bär och det var jag nöjd med. Ja min rygg sa att nu räcker det. Jag hade gärna stannat kvar för att plocka mer men jag funderar på att gå ut i helgen igen och ta det sista.

Och då också plocka lite björnbär samtidigt. Hallon finns det ju gott om fortfarande men det har jag en del i frysen nu men jag kan gott plocka lite mer blåbär och björnbär. Alltid gott att ha i frysen som sagt. Sen är det alltid skönt att bara komma ut i skog & mark och bli blå om fingrarna. Herr A & Fröken J var med mig och särskilt Fröken J är duktig på att plocka. Herr A var mest rädd för att svälta eller törsta ihjäl....hm....
Men visst han fick väl plockat 3 eller nått i den stilen. Han é för gó.
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar