torsdag 26 augusti 2010

Ullared....


Japp. då bar det av till Ullared idag. Herr A hade känning av ont i öronen igår kväll och ett tag vart jag lite orolig att vi skulle behöva ställa in resan men det örononda avtog och vi åkte.

Prio 1 idag var Fröken J. Vi, jag, lastade vagnen full av tänkbara kläder och sen la Fröken J i ytterligare några plagg. Sen bar det av till provrummen. Där fick man bara prova 7 plagg i taget....Vi hade 35 plagg????????

Ja det var ju bara att parkera mannen utanför och gå in med 7 plagg. Första rundan var det gympakläder som provades. Sen ut och greppa 8 nya plagg. In och fjäskade till sig en provhytt för 8 plagg och prova, prova, prova. Sen ut igen och då sa mannen lite fint: "Varför tar inte du 7 plagg och Fröken J 7 plagg?" Jaa, varför gjorde vi inte det. Hjärnsläpp kanske.... tog de sista plaggen och skippade några i vagnen.... Varför ska han alltid komma med så bra förslag??? Det är ju jag som brukar komma med de geniala lösningarna.. Suck ja. Av 35 plagg så behöll vi 16-17 och till det lades trosor, strumpor, tights och en jättefin ytterjacka. Allt ca. 2800kr. Som hittat. Tack för kaffet!!

Här tog vi en kaffepaus och slog oss ner i fiket och delade plats med ett äldre par. Supertrevliga.

Sen bar det av ner till tros-/strumpavd. för dam. Ja, mig alltså. Där fick jag äntligen köpt nya trosor. För små nu men kommer att passa ganska snart och det känns SÅ SKÖNT!!! Att köpa kläder till mig nu är ju ingen idé och dessutom så har jag en hel del som hänger i min garderob som jag inte kunnat ha på evigheter. Ska bli himla kul att kunna ha alla igen. Alla mina klänningar...Har en hel del hel långa klänningar som jag älskar att gå i. Längtar....

En bra dag är snart till ända. Och som vanligt kom man hem ungefär 4000kr fattigare. Men det var det värt för en gångs skull. Nu ska allt bara packas upp...jippie!! Not!

Kramen

1 kommentar:

  1. Kul med ullared.. skall dit snart!! Kan aldrig bli tillräckligt snart :)

    SvaraRadera