måndag 23 augusti 2010

Första dagen i skolan...

Idag var det första skoldagen för min 7åring. Han börjar nu äntligen första klass. Inte klokt. Han har blivit 7 år, eller ja, han fyller 7 nu på torsdag, men ändå.

Det var med mycket förväntan i sina steg han gick till skolan imorse och när jag hämtade honom efter fritis och undrade hur dagen varit så sa han "bra". Sen gav han mig blommor som han plockat. Min stora pojke.

Nu börjar allvaret och det är nu det kommer att visa sig om det är så att han kommer att behöva mer stöd eller inte. Kanske inte just nu i ettan men senare när han börjar tvåan, trean. Imorgon ska vi till barnläkaren på NPteamet och få någon slags utvärdering av Herr A. Ska bli intressant och se vad de kommit fram till.

Efter det samtalet ska vi vidare in till stan och titta på presenter till 7åringen. Men det blir ju inte så svårt. Just nu är det bara Gameboy som gäller, LEGO Atlantis eller film.... Finns ju en del att välja mellan om jag säger så.

Dessutom så fick han present på posten idag av Tant A i Stockholm. Två LEgo Atlantis och Herr A´s ögon var som tefat. Han blev så lycklig. Rev upp de och skulle bygga ihop de direkt. Tålamodet tröt dock och mamma fick rycka in - jobbigt...NOT! Lego älskar jag att bygga ihop. Jättekul!!

Fröken J fick nya böcker som blev jätteglad för hon med. Tant A är en höjdare!!! Hon står högt i kurs härnere just nu....


Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar