söndag 15 augusti 2010

Björnbär...

Min syster skrev i sin blogg nått om att hon var ute och gick med sin hund häromdan och hittade björnbär. Smakade som något ur min barndom, nämnde hon. Idag på väg hem från sis så stannade jag till där hon varit och plockade några och hon hade rätt. My god!! Medans jag stod där i buskarna och plockade kom sis & E förbi med vovven. Det var E´s första gång hon smakade björnbär och hon gillade det så det slutade med att hon och jag stod och plockade.

Jag letade igenom hela bilen efter nått att plocka i och hittade en av Herr A´s 100 kepsar. I den plockade jag två handfullar. E plockade och la de i sin tröja så där som man kan göra. Väl hemma så trotsade jag mitt pulver och åt rumsvarma björnbär med socker (hermesetas-strösötningsmedel som jag alltid använder istället för riktigt socker) och mjölk. Det var SÅÅÅÅ GOTTTTT!!!!!

Himmelriket verkligen. Satt och njölt av varje tugga med underbart mogna björnbär. Vilken lycka att bara kunna plocka dessa delikatesser och äta direkt. Vi är så lyckligt lottade som kan göra detta. Det är guld värt.

Idag mår jag bra!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar