måndag 30 augusti 2010

Packad & glad...

Jaha, då var man packad då.... Tror jag fick med allt. Tänkte ta med pysselsakerna samtidigt och scrappa lite på sjukhuset....NOT!

Skoja bara, visst var det kul!?!?!?

Men ryggan är packad & klar och jag med känns det som. Snorar ännu men inget ont i halsen so far och ingen hosta. Tummar, tummar & hoppas, hoppas...

Mannen och jag låg lite och pratade förrut. Och jag borde ha sett detta, vi har ju varit tillsammans i 16år, men jag kanske har varit för mycket i mitt egna. Han är jättenervös inför morgondagen. Och då menar jag med betoning på jätte. Jag vet att han inte gillar sjukhus och om han skulle komma och hälsa på mig så vore det en guldstjärna i kanten för honom, men att han är så nerövs... Ja det fick jag ju reda på nu. Han har dåligt samvete för han tycker han smittat mig med förkylningen. Jag tror mer att det är lille Herr A som jämt o ständigt ska vara i ansiktet och pussas och kramas....tror jag bara...

Mannen sa att jag måste verkligen ringa när jag är klar och har vaknat och det lova jag.... Fråga gärna min syster vad hon tycker om att man ringer just efter att man vaknat upp ur narkosen... Ja jag tyckte ju så klart att jag pratade klart & tydligt som korvspad - yeah right! Något mer sluddrande och packad har jag aldrig låtit sa hon efteråt. "...ring inte för det är ingen idé. Ring sen när du kommit upp på avd.istället..." Förstår inte alls vad hon menade med det.....

Men jag lovade mannen att åtmindstone smsa när jag kunde och sen ringa på eftermiddagen. Eller så ska jag nog be sköterskorna ringa honom när jag é klar så han vet att allt gått bra. För det gör det ju. Något annat finns inte...
Kramen

1 kommentar:

  1. Jag fick inte komma till mitt rum förrän ca 24 h efter jag vaknat upp ur narkosen. Inga telefoner på intensiven. Kanske ligger man inte så länge på intensiven här? Bäst vore om du kunde ta reda på ett telefonnummer som din man kan ringa framåt eftermiddagen, för att be sköterskorna ringa är nog ingen idé... De har för mycket annat att tänka på. Kram

    SvaraRadera