måndag 2 augusti 2010

Herr A & Shrek

Igår såg vi ju Shrek 4 på bio och i en scen så var Shrek tillbaks i tornet där Fiona satt inspärrad. Där upptäckte Shrek en vägg där Fiona ritat streck på, ett för varje dag hon suttit inspärrad. Egentligen så borde jag anat nått redan då men jaa....

Vi kom hem, satt och myste alla framför tv:n när saker & ting inte riktigt gick Herr A´s väg och han blev arg och försvann in på sitt rum. Som den ömma moder jag är så tyckte jag synd om honom (efter en stund) och gick in till honom och satte mig på hans säng. Han svänger runt väldigt hastigt när jag kom in i rummet med en penna i handen och i ungefär samma sekund som jag just ska säga milt, lungt och tröstande "Anton, kom ut nu till oss" så tittar jag rakt fram och ser en vägg med en väldigt massa streck på. I en lung något ansträngd röst säger jag "ANTON! Vad har du gjort?"

Han tittar på mig som bara den ungen kan och sen slår han ut med armarna och säger lungt:
"Men mamma, det här är ett streck för varje dag jag suttit instängd på mitt rum förstår du"

Det blir ingen mer bio för den ungen på ett tag. Men vad jag skrattade när jag gick ut ur hans rum...han är så underbar och jag älskar honom så in i norden!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar