fredag 27 augusti 2010

Operationen i gungning...

Ja, jag vet inte riktigt. Men idag var jag ju och pratade med sjukgymnasten, narkosläkare Jan Blomqvist och lämnade blod till att bestämma min blodgrupp (om jag skulle behöva en blodtransfusion). Och när jag satt där och pratade med Dr. Jan så tittar han på mina armar och säger fundersam. "Har du mycket sådana här utslag?" Öh, ja. Jag har eksem i arm-/knäveck samt så visade jag honom ett litet sår jag har på sidan av magen. Han blev än mer fundersam och ville att jag kommer dit på måndagmorgon igen för då får Dr. Jan (Dalenbäck - han som ska operera mig) ta en titt på mig och bestämma hur han vill göra. "Ja, för det är ju inte kul om du kommer på tisdag och vi gör dig iordning och sen säger Jan att det inte går..."

Ok???... Alltså jag hoppas så att det blir av nu på tisdag. Jag sa att om jag får några dar på mig att behandla det med kortisonsalva så brukar det gå bort och bli fint och det tyckte han lät bra men för säkerhets skull ska jag ändå åka dit på måndag. Hm....

Sen gick han igenom vad som kommer att hända på tisdag. Hur de söver, vad de håller koll på och så. Med sjukgymnasten pratade jag övningar med. Flexa på fötterna för att få igång cirkulationen i benen, andningsövningar att göra 3-4 ggr/timman första dygnet. Verkar jättekul det här verkligen....hahaha....

Tydligen så blir man rätt trött efteråt. Jag trodde bara det var så att man har svårt med detta att äta/dricka den mängden man ska men man kan bli väldigt trött och medtagen. Jaja, jag har ju hög smärttröskel så jag hoppas på det bästa. Och på att det blir av på tisdag.

Kramen

2 kommentarer:

  1. Trött är bara förnamnet. Var mer eller mindre utslagen i 5-6 veckor... Trodde jag orkade mer än vad jag gjorde. Som tur är har jag en förstående chef så jag fick dela upp min arbetsdag i 2 delar och jobba lite hemifrån på kvällen. Himla jobbigt om operationen inte blir av! Håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppsan Lena. Ja, jag har förstått att man blir trött efter men att det var så illa visste jag inte. Är väl individuellt det som med allt annat men ändå...hm, inte riktigt vad jag planerat men det är väl bara att såt ut och invänta energin då. får väl läsa bloggar under tiden eller nått. Kramen i

    SvaraRadera