söndag 22 augusti 2010

Sista arbetsdagen...

på jobbet idag. Var ledig i fredags och jobbade in den dagen med att jobba idag istället. Hade Fröken J med mig och det var trevligt med sällskap. Vi fick en del gäster idag som besökte oss. Kaffebryggaren gick varm och det är alltid roligt.

Efter jobbet åkte vi en tur upp till syrran och slog ihjäl några timmar innan vi åkte hem.

Nu är det semester som gäller följande vecka. Jag laddar inför open som ska ske nästa tisdag. Spännande. Att pulvra går bra men trögt. Det är ju så förgjordat äckligt ( och den som säger annat ljuger som jag vet inte vad...). Men nu är det snart dags att sluta och det hoppas jag ska få in mig på rätt spår igen. På fredag ska jag till Frölunda sjukhus för att träffa narkosläkaren, dietist, sjukgymnast m.fl. så vi får väl se. Lite pirrigt är det allt men det ska bli skönt. Äntligen...

Kramen

4 kommentarer:

  1. Skall du opereras på Frölunda? Visste inte att de gjorde operationer där. Det är ju väldigt nära där jag bor och jobbar (Eklanda/Sisjön). Var bor du? Jag ljuger inte när jag säger att jag tyckte pulvret var gott, Xtravaganzas persikopulver var gott, och choklad-toffe med 2 droppar pepparmintsolja i var skitgott! LOVAR!! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Haha, du är rolig Lena. Gott med pulver, ja då har du inte provat Modifast. Du är välkommen hem till mig och prova.

    SvaraRadera
  3. Jag kan faktiskt tala utifrån egen erfarenhet då det gäller Modifast. Gick på Modifast i 3 månader 2002. Inte en endaste smula annat åt jag under denna tid. Bara Modifast, te och vatten. Gillade bara vanilj, så det var det enda jag åt. So I know...
    Om du op:as på tisdag och åker hem på fredag blir det tyvärr svårt för mig att hinna dit, även om det varit kul. På onsdag är det våtväst och på torsdag börjar kören. Men det skulle vara jättekul att ses någon annan gång. Du åker ju nästan förbi mig när du skall dit, du åker på motorvägen och jag bor ju nästan precis innanför den. Hör den väldigt tydligt hit hem när jag som nu har altandörren öppen.

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det är som med allt annat - individuellt. Jag tillhör de som inte gillar modifast. Gick på det i 12 v. för 1½år sen ihop med Sahlgrenska och bara det i 8v sen började jag må så illa av det att jag inte ens tålde att se förpackningarna. Fick då rådet att dricka varma koppen & 2st knäckeskivor i en vecka för att bryta mönstret. Till 19.00 målet nu så tar jag varma koppen - vilket är min räddning. Annars går det hyfsat.

    SvaraRadera