måndag 23 augusti 2010

F.kassan & Björnbär...


..fick tillbaks mina papper från försäkringskassan idag igen. Nu är det andra gången jag får det. Fick sitta i telefonkö "Just nu är det många som ringer oss. Beräknad väntetid är 23 minuter. Du har plats 89 i kön" JAHA!!!??? Till slut fick jag prata med en kille och rättat till det som var konstigt men det är väl tusan också. Hoppas innerligt att jag hinner få mina pengar nu också bara.
Efter det så åkte jag & mannen upp till vårt ställe och kollade om björnbären blivit mogna. De hade de inte. Börjar tro att de aldrig mognar på detta ställe. Sen vidare till syrrans ställe och där plockade jag 1½ l på tio minuter. Nöjd!!

Sen när jag hämtade barnen efter fritis så fick jag ju då blommor av lille Herr A och sen sträckte Fröken J fram en påse. I den var det björnbär som hon plockat bakom bamba. Snacka om att denna mamman vart förvånad men så glad över dessa. De åt vi till kvällsmat med mjölk - så gott!! Min duktiga tös!!

Kramen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar