lördag 7 augusti 2010

Blåbärsplockning, igen..


jodå, jag vill gärna ha mer blåbär. Saken är ju bara den att det är lite sent på säsongen och ja, jag vet faktiskt inte vart tiden tagit vägen. Lusten är också minimerad när jag tänker efter men det kanske inte är så kontstigt...

Men idag fick jag för mig att nu, nu skulle vi ut. Så jag fick med mig mannen och båda barnen. Vi packade ryggan med fika, dricka, korv & ketchup och engångsgrillen och sen drog vi upp till Svandammarna. Där är det skog och där finns det blåa bär. Fanns. Det var så klart redan plockat men de som fanns kvar var ioch för sig stora så det var ju kul.

Mannen och Herr A gick till lusthuset och började med grillen medan jag & Fröken J gick i skogen och plockade. Problemet med få bär är att man får gå en del. ner i hukläge, plocka de som finns. Upp igen. Gå 10cm, huka sig ner igen & plocka. Upp igen, gå 15 cm, huka och plocka....
Efter ett tag ropade Herr A att korven var färdig och då reste jag mig upp alldeles för fort. Det svartna för ögonen och huvudet dunkade. Jag höll på att stupa i backen och samtidigt som jag fick tag i ett litet tröd att hålla mig i så svepte jag min bunke i marken så alla bären vi ändå fått ihop spilldes ut på marken. Jag höll i mig och kände hur benen skakade. Fröken J var så himla gullig. "Mamma jag ska plocka upp varenda bär oroa dig inte." Och det gjorde hon också min lilla gullunge. Jag hjälpte till lite grann när jag fått kontroll på huvudet igen, sen gick vi tillbaks till grillplatsen.

Alltså jag har aldrig varit med om maken. När jag kom fram så satte jag mig och pustade ut lite. Benen darrade fortfarande och nu kom jag på att jag har ju druckit alldeles för dåligt. Varje dag, alldeles för dåligt. Inte konstigt att nått sånt här händer då.... Som tur var hade jag tagit med mig en varma koppen så den åt jag när de andra åt grillad korv med räksallad.....hm....

Väl hemma igen så vart det en dusch och sen vågrätt läge som gällde ett tag. Känner mig fortfarnade lite skakig efter det hela. men jag hoppas kunna reglera det med mer vatten om dagarna. Måste dricka mer för nu ska jag ju dessutom börja jobba på måndag igen. 3 veckors semester slut. Semester, ha.... Av hela den lista jag hade på saker att göra på min semester så är det en sak gjord. Fast det är ju inte konstigt att den här sommaren har blivit konstig. Det har ju hänt en del tragik och det tar har tagit hårt på mig. Jag känner det. kanske bättre då att bara vara än att försöka göra nått som kanske ändå inte blir bra. Ingen idé att gräma sig. Bara bita ihop och le....

Snart snart snart......

Kramen

2 kommentarer:

  1. IDIOT!!!!DU MÅSTE DRICKA MYCKET VATTEN
    DRRIIICCKKKKKK VATTENNNNNNNNNNNNNNNN
    MED CITRON I, UTAN CITRON, MED GURKA, UTAN GURKA OSV

    HÅLL UT FÖR SNART ÄR DU IMÅL.....
    HEJA DIG
    DU ÄR FANTASTISK

    PUSS

    SvaraRadera
  2. Idiot, jaja jag vet...du behäver väl inte ta i så. försöker dricka mer...försöker.
    Tack för orden! De behövs verkligen nu...
    Kramen & pössen

    SvaraRadera